Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí v ramenním kloubu ve stoji rozkročném

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj, mírné rozkročení, horní končetiny volně podél těla.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband položte na zem pod obě chodidla, pruh jdoucí od pravého chodidla oviňte kolem pravé ruky za lehkého tahu. Posilovací guma vykonává tah směrem dolů, provádí tak zapažení (extenze v ramenním kloubu) (obr. 116).
 
Ohnutí v ramenním kloubu s posilovací gumou Cvičení s posilovací gumou ve stoji
Obrázek 116 Obrázek 117

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z výchozí pozice předpažujte, tj. ohýbejte (flektujte) v ramenním kloubu do cca 90° pozice v ramenním kloubu proti odporu cvičební gumy. (obr. 117);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v předpažení cca 90° (flexe v ramenním kloubu) brzděte tah posilovací gumy Sanctband, který provádí zapažení (extenze v ramenním kloubu), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy předpažení (flexe) 90° do nulové pozice v ramenním kloubu (tj. výchozí pozice);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést předpažení, pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s cvičební gumou

Posílení svalů, které provádějí předpažení, tj. ohnutí (flexe) v ramenním kloubu.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. vysunutí ramene směrem vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu, je nutné se vyvarovat především zaklánění trupu.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty