Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Natažení loketních kloubů s oporou o židli

Výchozí pozice

Dolní končetiny v mírném rozkročení, nohy v plném kontaktu se zemí, kolenní klouby ohnutí (flexe) cca 90°, dlaně opřeny o židli, která je za tělem, loketní klouby v ohnutí (flexe) a směřují vzad.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Položte Sanctband plošně přes ramena a po přední straně ramenních kloubů veďte pruhy do podpaží a za lehkého tahu je fixujte pod dlaněmi. Posilovací guma ohýbá loketní klouby (flexe) (obr. 223).
 
Natažení loketních kloubů s posilovací gumou Natažení loketních kloubů s posilovací gumou 2
Obrázek 223 Obrázek 224

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: opřete se dlaněmi pevně do židle a natahujte horní končetiny v loketních kloubech, čímž proti odporu posilovací gumy Sanctband zvedáte celé tělo směrem vzhůru od podložky (obr. 224);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice „zvednutí těla od židle“ s nataženými horními končetinami v loketních kloubech pomalu brzděte tah Sanctbandu horními končetinami, které se vracejí do ohnutí v loketních kloubech;

c) metoda izometrické kontrakce: po dosažení pozice uvedené na obr. 224 je možné v této poloze několik sekund setrvat.

Účinek cviku

Posílení svalů horních končetin a pletence pažního, především trojhlavého svalu pažního (m. triceps brachii).

Chyby a upozornění

Jedná se o náročný cvik, kladoucí velké nároky na horní končetiny.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty