Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Natažení v ramenou v sedu na židli

Výchozí pozice

Vzpřímený sed na židli, horní končetiny jsou nataženy v loketních kloubech a v mírném předpažení, tj. ohnutí (flexe) v ramenních kloubech.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband oviňte kolem rukou a za lehkého tahu za pomoci externí pomůcky jej fixujte ve výši hlavy před tělem. Cvičební guma vykonává tah směrem vpřed a vzhůru, provádí tak předpažení (flexe v ramenních kloubech) (obr. 122).
 
cvičení s gumou na židli cvičení s gumou na židli 2
Obrázek 122 Obrázek 123

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z mírného předpažení (flexe v ramenních kloubech) zapažujte (extendujte v ramenních kloubech) proti odporu posilovací gumy (obr. 123);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v zapažení (extenze v ramenních kloubech) brzděte tah Sanctbandu, který provádí předpažení (flexe v ramenních kloubech), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy zapažení (extenze) do předpažení (flexe v ramenních kloubech);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za posilovací gumu Sanctband tak, jako byste chtěli provést zapažení, tj. natažení (extenze) v ramenních kloubech, pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s posilovací gumou

Posílení svalů, které provádějí zapažení, tj. natažení (extenze) v ramenních kloubech.

Chyby a upozornění

Cvik může být prováděn oběma končetinami současně, jak je popsáno, může však být prováděn pouze pravou nebo levou horní končetinou. Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenních kloubech, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. předsunutí ramene (protrakce pletence pažního).

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty