Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí trupu (flexe) v lehu na zádech s odporem Sanctbandu proti stehnům

Výchozí pozice

Leh na zádech, dolní končetiny jsou ohnuty v kyčelních i kolenních kloubech, chodidla na zemi, horní končetiny nataženy.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Posilovací guma, která je 1–2x přeložena, je držena oběma rukama a položena na přední straně stehen v lehkém napětí (obr. 54).
 
držení posilovací gumy při cviku ohyb trupu při cviku s posilovací gumou
Obrázek 54 Obrázek 55

Provedení cviku s posilovací gumou

a) metoda koncentrické kontrakce: z lehu se „zvedejte do sedu“ tak, že se zvedáte postupně „kulatým“ způsobem provedení pohybu, přičemž se od podložky odvíjí jeden obratel po druhém, pohyb ukončete v okamžiku, než se začne zvedat od podložky pánev. Sanctband tím, že je položen na stehnech v lehkém napnutí, klade odpor prováděnému pohybu (obr. 55);

b) metoda excentrické kontrakce: z předklonu trupu brzděte tah cvičební gumy Sanctband, která trup vrací do polohy v lehu, v celém průběhu pohybu, tj. z předklonu trupu do položení se na podložku;

c) metoda izometrické kontrakce: v lehu s nataženými horními končetinami napněte ještě více Sanctband proti stehnům tak, jako byste se chtěli z lehu zvedat do sedu, sílu vyvíjíte výhradně břišními svaly, horní končetiny nemění svou pozici, pohyb trupem však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení břišních svalů, které předklánějí trup.

Chyby a upozornění

Pohyb musí být prováděn plynule, ne švihem.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty