Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí trupu (flexe) v sedu na zemi

Výchozí pozice

Vzpřímený sed na zemi, dolní končetiny ohnuty v kolenních a kyčelních kloubech, chodidla směřují k zemi.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband fixujte šikmo vzad nad hlavou za oba konce, obě ruce vložte do posilovací gumy Sanctband a horní končetiny udržujte ve stále stejné pozici v mírném ohnutí po celou dobu cviku. Sanctband vykonává tah směrem vzhůru a vzad (provádí záklon trupu) (obr. 48).
 
Úchop posilovací gumy při cviku Ohyb proti posilovací gumě
Obrázek 48 Obrázek 49

Provedení cviku s posilovací gumou

a) metoda koncentrické kontrakce: ze sedu předklánějte trup proti odporu cvičební gumy Sanctband (obr. 49), síla vychází výhradně z břišních svalů a pohyb se odehrává pouze v páteři;

b) metoda excentrické kontrakce: v sedu z předklonu trupu pomalu brzděte tah posilovací gumy, která trup napřimuje a zaklání, v celém průběhu pohybu, tj. z předklonu do záklonu;

c) metoda izometrické kontrakce: v sedu zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést předklon, sílu vyvíjíte výhradně břišními svaly, horní končetiny nemění svou pozici, pohyb trupem však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení břišních svalů, které předklánějí trup.

Chyby a upozornění

Pohyb musí být prováděn plynule.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty