Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí v ramenních kloubech ve stoji

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj, horní končetiny jsou nataženy v loketních kloubech a v mírném natažení (extenze) v ramenních kloubech, pro zajištění lepší stability výkrok jednou dolní končetinou.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband oviňte kolem rukou a za lehkého tahu za pomoci externí pomůcky jej fixujte na zemi za tělem. Posilovací guma vykonává tah směrem vzad a dolů, provádí tak natažení, tj. zapažení (extenze v ramenních kloubech) (obr. 104).
posilování horních končetin s cvičební gumou posilování s cvičební gumou
Obrázek č. 104 Obrázek č. 105

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z mírného zapažení (extenze v ramenních kloubech) předpažujte (flektujte v ramenních kloubech) proti odporu cvičební gumě Sanctband (obr. 105);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v předpažení (flexe v ramenních kloubech) brzděte tah Sanctbandu, který provádí zapažení (extenze v ramenních kloubech), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy předpažení (flexe) do zapažení (extenze v ramenních kloubech);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za posilovací gumu Sanctband tak, jako byste chtěli provést předpažení (flexe), pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení svalů, které provádějí předpažení, tj. ohnutí (flexe) v ramenních kloubech.

Chyby a upozornění

Cvik může být prováděn oběma končetinami současně, jak je popsáno, může však být prováděn pouze pravou nebo levou horní končetinou. Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. vysunutí ramene směrem vzhůru (elevace pletence pažního).

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty