Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Věnujte se regeneraci po sportu - vyplatí se!


Běháte, jezdíte na kole nebo pravidelně děláte jiný sport? Pak byste si měli najít čas na regeneraci svalů a celého těla. Zvláště s přibývajícím věkem. Díky kombinaci pečlivého protažení před výkonem a následné regeneraci po sportovní aktivitě dosáhnete lepších výkonů, předejdete zbytečným zraněním a prodloužíte životnost namáhaných partií. Jak na to? 

Regenerace po sportu se vyplatí


Aktivní nebo pasivní regenerace

Sportovní regeneraci rozlišujeme na aktivní a pasivní. Rekreační sportovci víceméně praktikují spíše pasivní regeneraci, která spočívá v odpočinku bez fyzické zátěže. Tím rozumíme spánek, masáž nebo třeba návštěvu sauny. 
Vrcholoví sportovci využívají aktivní regeneraci, která je založena na fyzické aktivitě s nízkou tepovou frekvencí. V případě běhu to může znamenat pomalou chůzi, při které dojde k odplavení odpadních látek ze svalů.

Intenzita regenerace je úměrná náročnosti aktivity

Forma regenerace je závislá na druhu a intenzitě daného tréninku. Pokud jste například běžcem, který běhá v přiměřené tepové frekvenci a extrémně nezatěžuje své svaly, nemusíte regenerovat po každém tréninku. Ale i v takovém případě je dobré svému tělu alespoň jeden den odpočinku a regenerace dopřát. Sportovci s intenzivním tréninkem by měli regenerovat po každém náročnějším tréninku.

Základní formou regenerace je spánek. Ten je individuální pro každého člověk - každý jsme totiž originál, který v oblasti spánku potřebuje trošku něco jiného. Odborníci se však shodují, že by doba spánku neměla být kratší než 6 hodin. Odborníci se však shodují, že kvalitní zdravotní matrace a doba spánku alespoň 6 hodin je základ. Samozřejmostí by mělo být dodržování spánkové hygieny - před spaním nepít alkohol nebo kávu, neřešit zásadní témata nebo nekoukat do telefonu).

Spánek - základní forma regenerace


Pomůcky pro regeneraci po sportu 

Ke sportovní regeneraci pomáhají speciální pomůcky, které mohou bez rozdílu používat hobby sportovci i profesionálové. Minimem, které svému tělu může dopřát každý sportovec je protažení těla na kvalitní podložce na cvičení. K tomu nepotřebujete žádné další pomůcky, bohatě postačí troška prostoru. Velmi populární jsou v současné době nejrůznější masážní válce či koule, které slouží k tlakové regeneraci namáhaného svalstva. Mnoho sportovců se před i po výkonu protahuje pomocí cvičební gumy - jde o ověřený způsob jak rozehřát a protáhnout celé tělo. 

Pomůcky pro regeneraci


Pitný režim při sportu a riziko přehřátí

Pot je nedílnou součástí každé fyzické aktivity. Tělo se při pohybu přirozeně zahřívá a pot je naše obrana před přehřátím. Aby k němu ale nedošlo, věnujte čas správnému výběru oblečení, při kterém zapomeňte na 100% bavlnu. Na trhu najdete celou řadu speciálních prodejen nejen běžeckého oblečení, které dokáže kvalitně odvést pot od těla sportovce a zajistit mu pohodlí při běhu či jiné aktivitě. 

Potem z těla odvádíte tekutiny, které je potřeba doplňovat. I když nemáte při sportu žízeň, pravidelný pitný režim vám pomůže. Pokud máte naplánovaný intenzivní trénink, vyzkoušejte iontové nápoje. Pomáhají k rychlejší regeneraci svalů. Při méně náročných trénincích je nejvhodnějším nápojem neperlivá voda.

Sami si vyzkoušejte, co vaše tělo nejvíce potřebuje, třeba vám pomohou i rašelinové polštáře a termofory. Nikde totiž není napsáno, že to, co vyhovuje vašemu parťákovi, bude vyhovovat i vám. Ale hlavně, hlavně regeneraci nepodceňujte a berte ji jako investici do budoucna - vaše tělo ji totiž ocení i v dlouhém časovém horizontu.

 

Související produkty