Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Vzpažení ve stoji - komplexní cvik

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj s mírným rozkročením, horní končetiny podél těla s ohnutými (flexe) loketními klouby, dlaně směřují k zemi.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Položte Sanctband plošně na zem a postavte se na něj, pruhy veďte směrem vzhůru a v oblasti kolen je překřižte a za lehkého tahu oviňte kolem pravé a levé ruky. Posilovací guma vykonává tah směrem dolů (k zemi) a otáčí předloktí dolů (pronace), tj. natahuje horní končetiny v loketních kloubech a otáčí předloktí dovnitř (pronace) (obr. 210).
 
Vzpažení ve stoji s posilovací gumou Natažení v ramenou v sedu proti odporu posilovací gumy 2
Obrázek 210 Obrázek 211

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: proti odporu Sanctbandu zvedejte, natahujte horní končetiny a otáčejte dlaně vpřed tak daleko, jak vám to odpor cvičební gumy umožní (obr. 211);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice ve vzpažení (zvednutí horních končetin) brzděte tah posilovací gumy, který vede horní končetiny do výchozí pozice, v celém průběhu pohybu, tj. z polohy ve vzpažení do polohy výchozí;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband, jako byste chtěli vzpažit obě horní končetiny (flexe v ramenních kloubech), aniž byste provedli pohyb, a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s posilovací gumou

Komplexní posílení svalů horních končetin a svalstva trupu.

Chyby a upozornění

Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu a hlavy, především k jejímu vysunutí vpřed (předsun). Pohyb horními končetinami nemusí být proveden v plném rozsahu, rozsah pohybu je nutné přizpůsobit možnostem cvičícího. Cvik klade vysoké nároky na koordinaci a rovnovážné schopnosti cvičícího.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty