Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Zvedání ramen v sedu s posilovací gumou

Výchozí pozice

Vzpřímený sed, horní končetiny volně podél těla.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Položte Sanctband plošně na zem pod obě chodidla, oba pruhy veďte za lehkého tahu vzhůru a zafixujte ovinutím kolem pravé a levé ruky. Posilovací guma vykonává tah směrem do stažení ramen/pletenců pažních (deprese pletenců pažních) (obr. 174).
 
využití odporu posilovací gumy při zvedání ramen v sedu využití odporu posilovací gumy při zvedání ramen v sedu 2
Obrázek 174  Obrázek 175

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: vytahujte současně obě ramena/pletence pažní (elevace) směrem k uším proti odporu cvičební gumy Sanctband (obr. 175);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice vytažení ramen/pletenců pažních (elevace) brzděte tah posilovací gumy, který provádí stažení ramen/pletenců pažních (deprese), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy vytažení (elevace) do polohy stažení (deprese) ramen/pletenců pažních;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli zvedat obě ramena (elevace), pohyb však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s cvičební gumou

Posílení svalů, které zvedají ramena/pletence pažní (elevace).

Chyby a upozornění

Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu a hlavy, především k předsunování hlavy. Rovněž nesmí během cviku docházet ke změně pozice horních končetin v kloubech loketních.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty