Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Natažení v loketním kloubu ve vzpažení s posilovací gumou

Výchozí pozice

Vzpřímený sed, levá horní končetina podél těla nebo opřena předloktím o levé stehno, pravá horní končetina ve vzpažení, loketní kloub ohnutý (flexe).

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband položte jedním koncem na židli a posaďte se na něj, pruh veďte vzhůru a za lehkého tahu jej oviňte kolem pravé ruky. Cvičební guma Sanctband vykonává tah směrem dolů a provádí tak ohnutí (flexe) v loketním kloubu (obr. 194).
 
natažení v loketním kloubu ve vzpažení s posilovací gumou natažení v loketním kloubu ve vzpažení s posilovací gumou 2
Obrázek 194 Obrázek 195

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: horní končetinu natahujte (extenze) v loketním kloubu proti odporu Sanctbandu (obr. 195);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice natažení (extenze) v loketním kloubu brzděte tah Sanctbandu, který provádí ohnutí (flexe) v loketním kloubu, v celém průběhu pohybu, tj. z natažení (extenze) do ohnutí (flexe) v loketním kloubu;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za posilovací gumu tak, jako byste chtěli provést natažení (extenze) v loketním kloubu, pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s posilovací gumou

Posílení svalů, které provádějí natažení horní končetiny (extenze) v loketním kloubu.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v loketním kloubu. Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu. Pokud není možné zaujmout výchozí pozici horní končetiny, např. při omezeném rozsahu v ramenním kloubu, není vhodné uvedený cvik volit, ale je třeba případnou změnu výchozí pozice konzultovat s terapeutem nebo trenérem.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty