Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Globální posílení horních končetin ve stoji

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj, mírné rozkročení, horní končetiny v mírném ohnutí v ramenních kloubech (flexe) před tělem.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband oviňte kolem pravé a levé ruky a zafixujte za pomoci externí pomůcky na zemi před tělem. Posilovací guma Sanctband vykonává tah směrem dolů a vpřed, provádí tak natažení horních končetin (obr. 204).
 
globální posílení horních končetin s posilovací gumou globální posílení horních končetin s posilovací gumou 2
Obrázek 204 Obrázek 205

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: horní končetiny natahujte (extenze) v ramenních kloubech a odtahujte mírně od těla (abdukce v ramenních kloubech) proti odporu cvičební gumy (obr. 205);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice natažení (extenze) a mírného odtažení (abdukce) v ramenních kloubech brzděte tah posilovací gumy, který provádí ohnutí (flexe) v ramenních kloubech, v celém průběhu pohybu, tj. z natažení (extenze) do ohnutí (flexe) v ramenních kloubech;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést natažení (extenze) a mírné odtažení v ramenních kloubech, pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s cvičební gumou

Posílení svalů, které provádějí natažení a odtažení (extenze a abdukce) horních končetin v ramenních kloubech, posílení zádových svalů.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenních kloubech. Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty