Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Klik s oporou o židli s posilovací gumou

Výchozí pozice

Klek s oporou horních končetin dlaněmi o židli, trup je mírně nakloněn vpřed, loketní klouby mírně ohnuty (flexe).

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Položte Sanctband plošně na záda přes lopatky, pruhy veďte do podpaží a za lehkého tahu je fixujte na židli pod dlaněmi. Sanctband ohýbá loketní klouby (flexe) a přitahuje trup k židli (obr. 225).
 
klik s posilovací gumou s oporou na židli klik s posilovací gumou s oporou na židli 2
Obrázek 225 Obrázek 226

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: opřete se dlaněmi pevně do židle a natahujte horní končetiny, čímž proti odporu posilovací gumy zvedáte celé tělo od židle (obr. 226);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice „zvednutí těla od židle“ s nataženými horními končetinami v loketních kloubech pomalu brzděte tah posilovací gumy horními končetinami, které se vracejí do mírného ohnutí v loketních kloubech;

c) metoda izometrické kontrakce: po dosažení pozice uvedené na obr. 226 je možné v této poloze několik sekund setrvat.

Účinek cviku

Posílení svalů horních končetin a pletence pažního, dále svalů trupu a zčásti dolních končetin.

Chyby a upozornění

Po celou dobu cviku musí být páteř v nezměněné pozici, je nutné se vyvarovat především prohnutí v bederním úseku páteře a jakémukoliv pohybu hlavy, resp. pohybu v krční páteři. Dále je nutné se vyvarovat pohybu pletenců ramenních především směrem vpřed (předsun) a vzhůru (elevace).

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty