Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Natažení loketních kloubů v poloze na čtyřech

Výchozí pozice

Pozice na kolenou s oporou o ruce (pozice „na čtyřech“), loketní klouby jsou v mírném ohnutí (flexe).

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Položte Sanctband plošně na záda přes lopatky, pruhy veďte do podpaží a za lehkého tahu je fixujte na podložce pod dlaněmi. Sanctband přitahuje trup k podložce (obr. 221).
 
cvik v poloze na čtyřech s posilovací gumou cvik v poloze na čtyřech s posilovací gumou 2
Obrázek 221 Obrázek 222

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: opřete se dlaněmi pevně do podložky a natahujte horní končetiny v loketních kloubech, čímž proti odporu Sanctbandu vzdalujete trup od podložky (obr. 222);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice „zvednutí těla od podložky“ s nataženými horními končetinami v loketních kloubech pomalu brzděte tah posilovací gumy Sanctband horními končetinami, které se vracejí do mírného ohnutí v loketních kloubech;

c) metoda izometrické kontrakce: po dosažení pozice uvedené na obr. 222 je možné v této poloze několik sekund setrvat.

Účinek cviku

Posílení svalů horních končetin a pletence pažního.

Chyby a upozornění

Po celou dobu cviku musí být páteř v nezměněné pozici, je nutné se vyvarovat především prohnutí v bederním úseku páteře a jakémukoliv pohybu hlavy, resp. pohybu v krční páteři. Dále je nutné vyvarovat se pohybu pletenců ramenních především směrem vpřed (předsun) a vzhůru (elevace).

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty