Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Odtažení v ramenních kloubech v lehu na zádech

Výchozí pozice

Leh na zádech, dolní končetiny mírně roznoženy, horní končetiny nataženy podél těla.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband položte příčně přes obě chodidla, oba pruhy veďte směrem k hlavě a za lehkého tahu je fixujte držením nebo ovinutím kolem pravé a levé ruky. Posilovací guma vykonává tah směrem dolů a k tělu, provádí tak přitažení v ramenních kloubech, tj. připažení (addukce v ramenních kloubech) (obr. 134).
 
cvičení s posilovací gumou v lehu - odtažení cvičení s posilovací gumou v lehu - odtažení 2
Obrázek 134 Obrázek 135

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z výchozí pozice upažujte (abdukujte v ramenních kloubech) proti odporu cvičební gumy Sanctband (obr. 135);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v upažení (abdukce v ramenních kloubech) brzděte tah posilovací gumy, který provádí připažení (addukce v ramenních kloubech), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy upažení (abdukce) do připažení (tj. addukce v ramenních kloubech);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést upažení, tj. odtažení (abdukce) v ramenních kloubech, pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení svalů, které provádějí odtažení v ramenních koubech, tj. upažení (abdukce v ramenních kloubech).

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenních kloubech, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. vysunutí ramenou směrem vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty