Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Odtažení v ramenním kloubu ve stoji

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj, mírné rozkročení, horní končetiny volně podél těla.

Navinutí cvičební gumy Sanctband

Sanctband oviňte kolem pravé ruky a za lehkého tahu fixujte za pomoci externí pomůcky na levé straně v rovině chodidel. Posilovací guma vykonává tah směrem dolů a doleva, provádí tak přitažení v ramenním kloubu, tj. připažení (addukce v ramenním kloubu) (obr. 126).
 
Odtažení v ramenním kloubu s posilovací gumou Odtažení v ramenním kloubu s posilovací gumou 2
Obrázek 126 Obrázek 127

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z výchozí pozice upažujte (abdukujte v ramenním kloubu) do cca 90° pozice v ramenním kloubu proti odporu posilovací gumy (obr. 127);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v upažení cca 90° (abdukce v ramenním kloubu) brzděte tah posilovací gumy, který provádí připažení (addukce v ramenním kloubu), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy upažení (abdukce) 90° do nulové pozice v ramenním kloubu (tj. výchozí pozice);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za cvičební gumu Sanctband tak, jako byste chtěli provést upažení, tj. odtažení (abdukce) v ramenním kloubu, pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení svalů, které provádějí upažení, tj. odtažení (abdukce) v ramenním kloubu.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. vysunutí ramene směrem vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu, je nutné vyvarovat se především úklonu trupu na stranu necvičící horní končetiny.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty