Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí trupu (flexe) v sedu na židli

Výchozí pozice

Vzpřímený sed na židli. Cvik je možné provádět také ve stoji nebo v kleku.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Posilovací guma Sanctband se fixuje nad hlavou. Uchopte jeho konce oběma rukama nebo je kolem rukou oviňte, horní končetiny udržujte ve stále stejné pozici v mírném ohnutí. Sanctband vykonává tah směrem vzhůru a vzad (provádí záklon trupu) (obr. 44).
 
Výchozí navinutí posilovací gumy SanctBand Ohnutí trupy při cviku s posilovací gumou
Obrázek 44 Obrázek 45

Provedení cviku s posilovací gumou

a) metoda koncentrické kontrakce: ze sedu předklánějte trup proti odporu posilovací gumy Sanctband (obr. 45), síla vychází výhradně z břišních svalů a pohyb se odehrává pouze v páteři;

b) metoda excentrické kontrakce: v sedu z předklonu trupu pomalu brzděte tah Sanctbandu, který trup napřimuje a zaklání, v celém průběhu pohybu, tj. z předklonu do záklonu;

c) metoda izometrické kontrakce: v sedu zatáhněte za cvičební gumu Sanctband tak, jako byste chtěli provést předklon, sílu vyvíjíte výhradně břišními svaly, horní končetiny nemění svou pozici, pohyb trupem však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení břišních svalů, které předklánějí trup.

Chyby a upozornění

Při provedení předklonu je nezbytné se vyvarovat pohybu v kyčelních kloubech.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty