Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Ohnutí v ramenních kloubech ve stoji s výkrokem

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj s výkrokem vpřed, horní končetiny jsou nataženy v loketních kloubech a v mírném předpažení, tj. ohnutí (flexe) v ramenních kloubech, daném navinutím Sanctbandu.

Navinutí posilovací gumy Sanctbandu

Sanctband položte na zem pod chodidlo dolní končetiny, která je ve výkroku, pruhy oviňte kolem rukou za lehkého tahu. Posilovací guma vykonává tah směrem dolů, provádí tak zapažení (extenze v ramenních kloubech) (obr. 110).
 
posilování s cvičební gumou ve stoje
Obrázek 110 Obrázek 111
 

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z výchozí pozice – z mírného předpažení předpažujte dále (flektujte v ramenních kloubech) do cca 90° pozice v ramenních kloubech proti odporu Sanctbandu (obr. 111);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v předpažení cca 90° (flexe v ramenních kloubech) brzděte tah Sanctbandu, který provádí zapažení (extenze v ramenních kloubech), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy předpažení (flexe) 90° do předpažení cca 10°;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést předpažení, pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sdekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s cvičební gumou

Posílení svalů, které provádějí předpažení, tj. ohnutí (flexe) v ramenních kloubech.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenních kloubech, aniž by došlo k pohybu pletenců pažních – např. vysunutí ramene směrem vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu. Výchozí pozice horních končetin v mírném předpažení je dána možnostmi navinutí Sanctbandu v této poloze.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty