Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Přitažení v ramenním kloubu v horizontální rovině

Výchozí pozice

Vzpřímený stoj, mírné rozkročení, levá horní končetina volně podél těla, pravá horní končetina je v upažení 90° a mírném zapažení (extenze v abdukci) v pozici vytočení mezi vnitřním a zevním (mezi vnitřní a zevní rotací), loketní kloub ohnutý v 90° (flexe), dlaň směřuje k zemi. Cvik je možné provádět také v sedu na židli nebo v kleku.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Oviňte cvičební gumu kolem pravé paže nad loktem, v horizontální rovině jej veďte vpravo a za pomoci zevní pomůcky jej ve stejné výši zafixujte. Sanctband vykonává tah směrem do zapažení v ramenním kloubu v horizontální pozici (extenze v abdukci) (obr. 164).
 
využití odporu posilovací gumy při přitažení v horizontální rovině využití odporu posilovací gumy při přitažení v horizontální roviněVlastnosti tabulky
Obrázek 164 Obrázek 165

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: přitahujte paži v ramenním kloubu při udržení horizontální pozice (horizontální addukce) proti odporu Sanctbandu (obr. 165);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice přitažení v ramenním kloubu v horizontální pozici (horizontální addukce) brzděte tah posilovací gumy, který provádí zapažení v ramenním kloubu v horizontální pozici, v celém průběhu pohybu, tj. z přitažení v horizontální pozici (horizontální addukce) do zapažení v horizontální pozici (horizontální zapažení) v ramenním kloubu;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést přitažení v horizontální pozici v ramenním kloubu (horizontální addukce), pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení svalů, které provádějí přitažení v horizontální pozici (horizontální addukce) v ramenním kloubu.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. zvednutí vzhůru či posun vpřed (elevace či protrakce pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu, je nutné vyvarovat se především otáčení trupu. Rovněž nesmí během cviku docházet ke změně pozice horní končetiny v kloubu loketním.
 

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty