Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Přitažení v ramenním kloubu v sedu na židli

Výchozí pozice

Vzpřímený sed, levá horní končetina volně podél těla, pravá horní končetina v odtažení v ramenním kloubu (abdukce).

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Sanctband oviňte kolem pravé ruky a za lehkého tahu fixujte za pomoci externí pomůcky na pravé straně v úrovni nad hlavou. Sanctband vykonává tah směrem vzhůru a doprava, provádí tak odtažení v ramenním kloubu, tj. upažení (abdukce v ramenním kloubu) (obr. 140).
 
Přitažení s posilovací gumou v sedu na židli Přitažení s posilovací gumou v sedu na židli 2
Obrázek 140 Obrázek 141

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: z výchozí pozice připažujte (addukujte v ramenním kloubu) proti odporu posilovací gumy Sanctband do pozice, kdy se paže dotkne těla (obr. 141);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice v připažení (addukce v ramenním kloubu) brzděte tah cvičební gumy Sanctband, který provádí upažení (abdukce v ramenním kloubu), v celém průběhu pohybu, tj. z polohy připažení (addukce) do upažení (abdukce v ramenním kloubu);

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli provést připažení, tj. přitažení (addukce) v ramenním kloubu, pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku s posilovací gumou

Posílení svalů, které provádějí přitažení v ramenním kloubu, tj. připažení (addukce v ramenním kloubu).

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. vysunutí ramene směrem vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu, je nutné vyvarovat se především úklonu trupu na stranu cvičící horní končetiny.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty