Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Střídavé protahování horních končetin v sedu

Výchozí pozice

Vzpřímený sed, horní končetiny volně podél těla.

Navinutí Posilovací gumy Sanctband

Posaďte se na Sanctband a příslušné pruhy oviňte za lehkého tahu kolem rukou. Sanctband vykonává tah směrem dolů, k židli.
 
Protahování horních končetin v sedu s posilovací gumou Protahování horních končetin v sedu s posilovací gumou 2
Obrázek 214 Obrázek 215

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: proti odporu cvičební gumy střídejte pohyby pravé a levé horní končetiny tak, že ohýbáte levou horní končetinu v loketním kloubu (flexe) za současného natažení pravé horní končetiny v ramenním a loketním kloubu (extenze) (obr. 214), a poté proveďte shodné pohyby na druhostranných končetinách (obr. 215);

b) metoda excentrické kontrakce: pohyby popsané v bodě a) provádějte s „brzděním“;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za posilovací gumu tak, jako byste chtěli provést výše popsané pohyby, pohyb horními končetinami však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte, poté tah povolte.

Účinek cviku

Posílení svalů, které provádějí ohnutí a natažení (flexe a extenze) horních končetin v loketních kloubech, svalů provádějících ohnutí (flexe) v ramenním kloubu, včetně posílení svalů pletence pažního.

Chyby a upozornění

Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu. Cvik klade zvýšené nároky na koordinační a rovnovážné schopnosti cvičícího.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty