Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Vytočení paže zevně s oporou lokte

Výchozí pozice

Stoj s mírným rozkročením a ohnutím kolenních a kyčelních kloubů, s nakloněním trupu vpřed při vzpřímené pozici zad, s loktem pravé horní končetiny opřeným o stůl nebo podložku, která je ve výši stehen. Pravá horní končetina je ohnuta (flexe) v ramenním kloubu do maximálně 90° (podle výšky stolu či podložky), vytočena dovnitř (vnitřní rotace), loketní kloub ohnutý cca 90° (flexe), levá horní končetina volně podél těla nebo opřena o stehno či koleno.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

Oviňte Sanctband kolem pravé ruky, v horizontální rovině jej veďte vlevo a za pomoci zevní pomůcky jej ve stejné výši zafixujte. Sanctband vykonává tah směrem do vytočení paže v ramenním kloubu dovnitř (vnitřní rotace) (obr. 152).
 
Posilovací guma při cvičení se stolem Posilovací guma při cvičení se stolem 2
Obrázek 152 Obrázek 153

Provedení cviku

a) metoda koncentrické kontrakce: vytáčejte paži v ramenním kloubu zevně (zevní rotace) proti odporu cvičební gumy Sanctband (obr. 153);

b) metoda excentrické kontrakce: z pozice vytočení paže zevně v ramenním kloubu (zevní rotace) brzděte tah posilovací gumy, který provádí vytočení paže dovnitř v ramenním kloubu (vnitřní rotace), v celém průběhu pohybu, tj. z vytočení paže zevně (zevní rotace) do vytočení paže dovnitř (vnitřní rotace) v ramenním kloubu;

c) metoda izometrické kontrakce: zatáhněte za Sanctband tak, jako byste chtěli vytočit paži zevně (zevní rotace), pohyb horní končetinou však neprovádějte a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte a poté tah povolte.

Účinek cviku s posilovací gumou

Posílení svalů, které provádějí vytočení paže zevně (zevní rotace) v ramenním kloubu v pozici ohnutí v ramenním kloubu.

Chyby a upozornění

Pohyb při cviku musí být prováděn pouze v ramenním kloubu, aniž by došlo k pohybu pletence pažního – např. zvednutí vzhůru (elevace pletence pažního). Výchozí pozice musí být zachována po celou dobu cviku, nesmí docházet k pohybu trupu, kde je nutné vyvarovat se především úklonu na stranu cvičící horní končetiny. Rovněž nesmí během cviku docházet ke změně pozice horní končetiny v kloubu loketním. Cvik klade vzhledem k výchozí pozici velké nároky na stabilizační schopnosti cvičícího.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty