Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Záklon hlavy s cvičební gumou Sanctband

Výchozí pozice

Vzpřímený sed, hlava v mírném předklonu. Cvik je možné provádět také ve stoji nebo v kleku.

Navinutí posilovací gumy Sanctband

  1. Položte cvičební gumu Sanctband plošně přes týl, po pravé i levé straně jej veďte vpřed, kde oba pruhy buď fixujete externí pomůckou, nebo přidržujete pravou i levou rukou. Sanctband vykonává tah směrem vpřed (provádí předklon hlavy);(obr. 26)
  2. Položte Sanctband plošně na zem a zafixujte jej chodidly, veďte oba pruhy gumy Sanctband v mírném napětí po přední straně těla směrem vzhůru, oviňte je kolem pravé a levé ruky, dlaně položte na týl. (obr. 27)
Záklon hlavy (extenze krční páteře) Záklon hlavy (extenze krční páteře) obrátek 27
Záklon hlavy - obr. 26 Záklon hlavy - obr. 27

Provedení cviku

  1. Metoda koncentrické kontrakce: zaklánějte hlavu proti odporu Sanctbandu (pohybujte hlavou proti dlaním);( obr. 28 a 29)
  2. Metoda excentrické kontrakce: ze záklonu hlavy pomalu brzděte tah gumy Sanctband, který provádí předklon hlavy, v celém průběhu pohybu, tj. ze záklonu do předklonu;
  3. Metoda izometrické kontrakce: zatlačte týlem proti odporu posilovací gumy Sanctband (proti dlaním položeným v týl), aniž byste provedli pohyb, a v dosaženém napětí několik sekund setrvejte a poté tlak povolte.
Záklon hlavy (extenze krční páteře) obrázek 28 Záklon hlavy (extenze krční páteře) - obr. 29
Záklon hlavy - obr. 28 Záklon hlavy - obr. 29

Účinek cviku

Posílení svalů, které zaklánějí hlavu.

Chyby a upozornění

Je nutné dbát na zachování výchozí pozice trupu a především pletence pažního v průběhu cviku.

Ukažte mi posilovací gumy

Související produkty