Články  |  Videa  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Jak vybrat podložku na cvičení

Podložek na cvičení je celá řada, ale jak si vybrat tu správnou? To může být pro někoho oříšek. Někdo by si mohl říci, že podložka na cvičení není potřeba, avšak s tímto tvrzením nesouhlasíme a to hned z několika důvodů.

Podložka na cvičení poskytuje tepelnou izolaci. Cvičíte-li venku ve velkém teplu nebo naopak v chladnějším počasí, nemusí být pro Vás cvičení na povrchu bez podložky komfortní.

Podložka vám také do určité míry kompenzuje nerovný povrch. Pokud cvičíte na nerovném povrchu, může to vadit nejenom vám, ale také vašemu tělu, kdy například nerovnoměrné postavení dolních nebo horních končetin podněcuje nerovnoměrné zapojení svalů a tím pádem vznik svalových dysbalancí.

V případě, že máte na cvičení k dispozici pouze dlažbu či jiný kluzký povrch, pak podložku zajisté oceníte i vy. Podložky jsou protiskluzové a umožňují vám tak potřebný komfort při cvičení.
Jak správně vybrat podložku na cvičení

Jak vybrat správnou podložku

První otázku, kterou byste si měli položit při výběru cvičební podložky, je určitě ta, na jaký druh cvičení chcete podložku využívat. Existují podložky určené do fitness, pro domácí cvičení, na jógu, pilates či rehabilitaci.

Podložka na cvičení jógy a pilates bývají tenčí. Naše Yogamatky mají tloušťku zpravidla 0,5 cm. Umožňují tak pevnější a stabilnější kontakt plosky či dlaně se zemí při pozicích náročných na rovnováhu a výdrž.

Pokud hledáte podložku, která je odolná a vydrží i celodenní používání například ve fitness studiích či jiných cvičebních centrech, doporučujeme podložku na cvičení Profi. Její tloušťka je 1 cm, takže spolehlivě tlumí nárazy a dopady, má protiskluzovou úpravu a dokonalou přilnavost k povrchu. Profi podložku nabízíme také v tloušťce 1,5 cm anebo ve variantě s kroužky pro jejich snadnější uschování.

V případě, že preferujete cvičení doma, bude pro vás nejlepším řešením pořídit si jednu z univerzálnějších cvičebních podložek, jakou je podložka na cvičení Home. Tato podložka je měkčí, má protiskluzovou úpravu a je velmi skladná. Zároveň se dá použít nejenom na cvičení s vlastní vahou nebo činkami, ale také na pilates i rehabilitační cvičení.

Další možností využití podložek je rehabilitace, ať už do profesionálních provozoven fyzioterapie nebo na domácí rehabilitační cvičení. Pro rehabilitaci a fyzioterapii jsou zapotřebí velké podložky, aby bylo možné na nich cvičit v nejrůznějších pozicích. Důležitá je také síla podložky, aby nedocházelo k otlakům a bolestem například kolen. Tyto podmínky splňuje cvičební podložka REHA a THERA. Cvičební podložka THERA se vyrábí také ve variantě s kroužky, takže ani větší množství těchto podložek nezabírá tolik místa. Další podložky, které je možné využít pro rehabilitaci, jsou od firmy Airex: podložky na cvičení Atlas, Corona, Olympia, Diana a Hercules.
Yogamatka pro cvičení jógy

Na co se zaměřit při výběru fitness podložky

Jednou z velmi důležitých vlastností všech podložek na cvičení by měla být jejich protiskluzová úprava. Naše podložky dokonale přilnou celou plochou k podlaze a tím pádem nekloužou, což vám zajišťuje pocit bezpečí a stability při cvičení. Ať už posilujete nebo cvičíte jógu, pevný pocit pod nohama je důležitý pro jakékoliv cvičení.

Další vlastnost podložek, která přispívá ke komfortu při cvičení je pružnost. Díky této vlastnosti nebudete mít omačkaná kolena, doskoky na podložku budou měkčí a nebudete si tak způsobovat případné patologie či jiné bolestivé stavy.

Nikdo nechce trávit hodiny mytím cvičební podložky. Proto byste se při výběru podložky či karimatky měli zaměřit na to, jakým způsobem se udržuje. Naše podložky odolávají jak nečistotám, tak vlhkosti, tudíž jejich údržba spočívá v pouhém omytí vodou. Snadnější údržbu už budete jen těžko hledat.

Pokud si plánujete pořizovat podložek více například do vašeho fitness centra, jistě by vás mělo zajímat, jestli jsou podložky hygienické. Podložky, které jsou v naší nabídce mají uzavřenou strukturu a jsou tedy maximálně hygienické. Podložky stačí omýt pouze čistou vodou a máte hotovo.
 

Je rozměr a barva důležitá?

Tloušťka
Jak jste se již dozvěděli výše, tloušťka podložky je určitě důležitá. Jógamatky a podložky na pilates bývají zpravidla tenší. Je to z toho důvodu, abyste mohli plně vnímat zem a oporu o ni. Naopak, pokud se o podložku hodně opíráte koleny nebo máte podložku na rehabilitační cvičení, bude pro vás vhodnější tlustší a měkčí podložka.

Rozměr
Co se týče velikosti podložky, opět záleží na typu cvičení, pro které chcete podložku využít, na vašich osobních preferencích a na velikosti prostoru, který pro cvičení máte.

Pro rehabilitaci doporučujeme větší rozměr podložky např. podložku THERA o rozměru 180 x 120 x 2 cm.

Pokud sháníte podložku pro běžné domácí cvičení nebo nemáte dostatek místa, postačí vám klasický rozměr např. 180 x 60 x 1,5 cm.

V případě, že potřebujete podložku vhodnou na cesty nebo prostě jen potřebujete ušetřit doma trochu místa, bude pro vás ideální skládací Profi podložka. Jedná se o klasickou podložku, kterou je možné složit do rozměru 30 x 60 x 4 cm.

Barva
Spoustu lidí neví, zda barvy podložek rozlišují také jejich typ či vlastnosti. Tady vám dáme jednoznačnou odpověď a tou je: NE. Barvy nemají žádnou spojitost s typem či vlastnostmi podložek. Jedná se pouze o psychologický vliv na cvičícího. Volba barvy je tedy zcela na vás. Většinu podložek, které nabízíme, naleznete v různých barvách. Můžete si tak zvolit mezi modrou, červenou, zelenou, oranžovou, antracitovou, fialovou, šedou, béžovou nebo hnědou.
 

Věšáky, držáky a závěsné systémy na cvičební podložky

Na místech jako jsou fitness studia, cvičební centra, rehabilitace či fyzioterapie je potřeba mít k dispozici podložek více. Nejlepším způsobem pro jejich uskladnění jsou různé držáky a závěsné systémy, díky kterým podložky nezaberou moc místa. V naší nabídce máme několik možností, jak můžete vaše podložky uskladnit: Inspirace pro Vaše cvičení

Cviky na podložce

K jakému cvičení můžete cvičební podložky využít? Inspirujte se u nás.
Na podložkách je možné cvičit jak s vlastní vahou například se závěsným systémem TRX, tak s pomocí činek či medicinbalu. Činky a medicinbaly jsou vhodné pomůcky pro budování svalů. Pokud jste zvyklí cvičit s vahou vlastního těla, zařazením cviků s těmito pomůckami dáte tělu nový impulz, na který není zvyklé a svaly porostou jedna báseň.

Můžete zařadit také cviky s malým míčem, gymnastickým míčem nebo balanční podložkou. Malý míč, gymnastický míč a balanční podložky jsou dobré na posílení středu těla a trénink rovnováhy. Střed těla je velice důležitá partie, která je často opomíjena, avšak na její síle závisí síla celého těla.

V neposlední řadě můžete využít také cvičení s posilovací gumou nebo masážním válcem. Tyto pomůcky jsou vhodné pro ty, kteří chtějí mít silné, ale pružné tělo. V dnešní době začíná více lidí dbát na mobilitu těla. Toto jsou přesně ty pomůcky, se kterými je možné vaše tělo posílit, ale zároveň ho správným cvičením udržet mobilní.

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv druh cvičení s jakoukoli cvičební pomůckou, na našem e-shopu najdete široký výběr pomůcek na domácí cvičení, posilování i protahování. Zajisté si v této komplexní nabídce vyberete i vy tu svou.

Odkazy na zde zmíněné cvičební pomůcky naleznete zde:


Naši výrobci

Ať už si vyberete jakoukoliv z našich podložek, ručíme za jejich kvalitu a věříme, že vaší volby nebudete litovat. Kvalita podložek je pro nás na prvním místě, a proto sázíme na kvalitní výrobce jako jsou Airex, Trendy Sport a Profigymmat.
 
Přejeme vám příjemné a pohodlné cvičení, ať už jste kdekoliv.

Související produkty