Články  |  Ke stažení  |  O nás  |  Kontakty  |  Zeptejte se  |  Návody  |  Výrobci
+420 800 888 909  |  info@eureko.cz  |  po-pá: 8 - 16  |  CZK EUR
V košíku právě máte:

 ks -  Kč  skladem

Jak se připravit na Spartan Race a co vás čeká?

 

Jak nejlépe poznáte, co dokáže vaše tělo? Ukažte mu hranice a donuťte ho, aby je překonalo. Přesně o tom jsou překážkové závody – kombinace běhu a zdolávání překážek, často v nepříznivém počasí a obtížném terénu. Za každou nezvládnutou překážku dostanete „odměnu“ v podobě Burpees – angličáků. Zkuste si jich dát 30 a uvidíte, jak se vám po nich poběží. A to je na trati vždy minimálně 20 překážek.

Podívejte se, co budete potřebovat k jejich zdolání, a jak na ně potrénovat. Vyhněte se angličákům a vychutnejte si pocit, že jste to zvládli.
 

Překážkové běhy - skutečná výzva
Bahna si užijete opravdu dosyta. Zdroj: www.armyrun.cz 

 

Druhy překážkových závodů

Nejznámější 3 překážkové závody u nás jsou Spartan Race, Gladiator Race a Army Run. V něčem se liší, ale spoustu věcí mají společné. Třeba dřinu, psychické i fyzické vyčerpání, ale i zábavu a dobrý pocit po dokončení.

V každém závodu si můžete vybrat ze 3 úrovní náročnosti.
 
Spartan Race Gladiator Race Army Run
Spartan Sprint – 5+ km, 20+ překážek Gladiator Run – 4+ km, 20+ překážek, lepší terén Captain – 5+ km, 20+ překážek
Spartan Super – 13+ km, 25+ překážek Gladiator Race – 7+ km, 25+ překážek Major – 10+ km, 40+ překážek
Spartan Beast – 20+ km, 30+ překážek Taxis Gladiator Race – 6,9+ km, 31+ překážek General – 15+ km, 60+ překážek
 
Každý typ běhu má ještě speciální druhy, např. u Spartanu je to verze Ultra, kde vás čeká 48 km a 60+ překážek, nebo Hurricane Heat, kde každý pozná své limity a schopnost práce v týmu. Každá série má i závody pro děti.

Co vás čeká v cíli

Zasloužená odměna v podobě endorfinu a medaile pro každého, kdo závod dokončí. U Spartanu můžete složením medailí všech tří obtížností získat tzv. Trifektu. U Army Run si složíte trikolórovou medaili. A u Gladiátora? Tam dostanete nakládačku navíc. 
 

Ostnatý drát (Barbed Wire Crawl)

Čas se ušpinit. Zůstaňte při zemi, plazte se co nejrychleji a vyhněte se ostnům. Ostnatý drát je jednou z překážek, která vás může diskvalifikovat.
 


Hlavu dolu a pozor na škrábance, ostnatý drát nezná bratra. Zdroj: www.spartan-race.cz
​​

Jak na to?

  1. Najděte si cestu, kde je drát nejvýše​
  2. Vyberte si styl – můžete se kutálet nebo použít takzvanou medvědí chůzi nebo kombinaci obojího
  3. Projděte překážku co nejrychleji. Čím dříve bude za vámi, tím více energie ušetříte.

Cviky, které se vám budou hodit

  • Planking pro silné břicho a core
  • Kliky s přitahováním kolene k loktu nebo horolezec
  • Medvědí chůze (Bear Crawls)
  • Pozice bojovníka nebo trojúhelníku v józe
Na posílení core můžete rovněž přidat cviky na gymnastickém míči nebo balanční podložce.
 

Kyblíky (Bucket Brigade)

Naplňte kýbl štěrkem, vyneste ho do kopce a zpět a zase ho vysypte. Vypadá to jako Sisyfovská práce? Možná ano, ale je to jedna z povinných překážek, které se prostě nevyhnete. A jejím cílem je vás unavit, nic víc.
 
Spartan Race Bucket challenge - jak na něj
Kyblíky jsou skutečně tak těžké, jak vypadají. Zdroj: www.spartan-race.cz


​Cviky, které se vám budou hodit

  • nošení břemen
  • dřepy se zátěží vpředu
  • planking nebo cviky na břicho na balanční podložce
  • cviky na posílení spodní části zad

Rady, jak na Bucket Brigade

Trať je obvykle ze 40 % do kopce, a proto i ze 40 % obtížná. Pokud potřebujete přestávky, nastavte si konkrétní vzdálenosti a snažte se je dodržet.
Vždy se snažte o co nejméně přestávek. Proč? Při každém položení kbelíku riskujete vysypání štěrku a opakování úkolu. Kromě toho vás každé zvedání kbelíku stojí více sil.

Ať již držíte kbelík za dno nebo za vršek, snažte se vždy proplést prsty. Získáte tak mnohem silnější úchop.
 

Atlasovy kameny (Atlas Carry)

Další povinné nošení břemene, tentokrát okořeněné tím, že je kámen většinou kulatý a v polovině cesty musíte udělat 5 angličáků. Jak to udělat, abyste si nehnuli zády a kámen vám nespadl? Dřepněte si co nejníže a navalte si kámen do náruče. Při přenášení zpevněte core, abyste si chránili páteř.

Atlasovy kameny - populární překážka nejen na Spartan Race
Také byste chtěli "nabíjet" starověké katapulty? Zdroj: http://www.gladiatorrace.cz/ 


Cviky, které se vám budou hodit

  • přenášení závaží
  • mrtvé tahy
  • planking (i na labilní podložce)
  • cviky na spodní stranu zad, core a břicho
  • ​angličáky

Rady pro cviky na Atlas Carry

Mrtvé tahy provádějte s jednoručkami. Díky tomu budete moci jít ve dřepu níže než s dvouruční činkou. Po 6-10 opakováních choďte s činkou tak dlouho, jak to vydržíte.
 

Horolezecká stěna (Traverse Wall)

Výzva, při které se horolezci budou cítit jako doma - malé stupy a chyty a žádný prostor pro chybu. Na téhle překážce se nezdržujte moc dlouho, jinak „vytuhnete“ a odpadnete. Klíčem je pevný úchop, zadek u zdi a správný výběr místa. A také potřebujete dobře vyladěný core.
U této překážky neuspěje 41% lidí.
 
Horolezecká stěna ve Spartan Race
Ten okamžik, kdy by chtěl člověk být gekonem​... Zdroj: www.spartan-race.cz


Cviky, které se vám budou hodit

  • Přítahy k hrazdě zády k podlaze (Body Rows)
  • Kliky se širokým úchopem
  • Roztahování posilovací gumy
  • Pozice bojovníka nebo trojúhelníku v józe
  • Posilování úchopu s posilovací hmotou Sanctband

Tip pro zdolání Traverse Wall

Na stěnu se vydejte až v momentě, kdy je závodník před vámi téměř u konce. Čekat ve frontě na stěně a cítit, jak vám tuhnou prsty? To prostě nechcete.
 

Hod oštěpem (Spear Throw)

Překážka, kterou překoná jen opravdový Sparťan. I proto na ní angličákuje 86% závodníků. Musíte trefit cíl (obvykle slaměnou figurínu válečníka) a oštěp musí zůstat zabodnutý. Výhodu mají šipkaři, i když oštěp je přeci jen trochu těžší. Samotný hod probíhá následovně: Přední noha směřuje k cíli, oštěp při hodu prochází kolem ucha. Hod by měl vycházet z boků a na konci musí vaše ruka směřovat na cíl.
 
Hod oštěpem - top disciplína ve Spartan Race
Hod oštěpem - test správného Sparťana. Zdroj: www.spartan-race.cz


Cviky, které se vám budou hodit

  • Při tréninku se snažte házet kolem ucha a ne nad hlavou. Nejdříve začněte s šipkami nebo fotbalovým míčem.
  • Poté můžete trénovat sílu házením medicinbalu o zeď.
  • Posledním důležitým cvikem jsou kupodivu – angličáky? I v kategorii Elite uspěje jen málokdo, takže zvládnutí angličáků tak, aby vás neomezovaly v dalším závodě, je dobrá investice.
 

Ručkování (Monkey Bar)

Překážka s pouhými 58% úspěšnosti. Jedná se o úsek lešení, který musíte přeručkovat. Na některých závodech najdete i ručkování po závěsech, které je náročnější na tricepsy. Důležité je pevně se držet a snažit se, aby se vaše tělo nekymácelo ze strany na stranu. To přispívá k únavě a zvyšuje riziko poranění ramene.
 
Monkey bar - ručkování ve Spartan Race
Už víte, proč se překážka jmenuje Monkey Bar?  Zdroj: www.spartan-race.cz
 

Cviky, které se vám budou hodit

  • shyby, aktivní vis, shyby se širokým úchopem
  • horizontální přítahy (Body Rows)
  • medvědí chůze (Bear Crawls)
  • roztahování posilovací gumy ve výšce hrudníku
  • cviky na břicho a core

Pár rad pro trénování na Monkey Bar

Pokud nejste vytrénovaní nebo jste dlouho netrénovali, nehrajte si na Tarzana a postupujte systematicky krok za krokem. Při přípravě na ručkování se vám bude hodit posilovací guma Sanctband Loop. Je perfektní při přípravě na shyby i posilování zad a hrudníku.
 

Kdy a kde si dáte pořádně do těla

SPARTAN
28. 4. 2018 Kutná hora
12. 5. 2018 Donovaly Sprint
13. 5. 2018 Donovaly Super
23. 6. 2018 Kouty Super
24. 6. 2018 Kouty Sprint
14. 7. 2018 Kubínska Hol’a Beast
15. 7. 2018 Kubínska Hol’a Super/Sprint
1. 9. 2018 Valča Ultra/Sprint

ARMY RUN
21. 7. 2018 Vítkov – Captain + Major
8. 9. 2018 Hluboká nad Vltavou – Captain + General
 
GLADIATOR
1. 4. 2018 GR Run Hradec Králové
4.-6. 5. 2018 Gladiator Race Milovice + Night GR
15.-17. 6. 2018 Gladiator Race Holice + Night GR
31. 8. – 2. 9. 2018 Gladiator Race Josefov + Night GR
19.-21. 10. 2018 Gladiator Race Praha + Night GR
23.-24. 11. 2018 Taxis Gladiator Race + Night GR

U všech závodů je i dětská varianta Kids
Dejte si pořádně do těla
Co myslíte, "dáte" ho? Přijďte to zkusit. Zdroj: www.spartan-race.cz
 

Co se vám ještě bude hodit při přípravě i při závodě

Masážní válec na uvolnění ztuhlých fascií

Věřili byste, že i profíci se při tréninku jen tak válí? Mají k tomu totiž důvod. S masážním válcem uvolníte zatuhlé fascie a promasírujete svaly jen s vahou vlastního těla. Většina válců má sofistikovaný design umožňující stimulaci hluboko uložených fascií a trigger pointů. Díky tomu vás nezastaví žádná bolest. Pokud to myslíte s tréninkem vážně, neměl by masážní válec u vás chybět.
 
Na výběr máte množství různých možností:

Vibrační válec Tratac – ideální i pro úplné začátečníky. Přidané vibrace se dostanou i na ty nejzatvrzelejší trigger pointy. Výsledkem je dokonale uvolněné tělo připravené na další tvrdý trénink.
 
Masážní válec 3 v 1 – roller, masážní tyč a pomůcka na posilování břicha v jednom. Tyč umožňuje cílenou aplikaci tlaku na fascie především na stehnech a lýtkách (pokud nedáte své drahé polovičce šanci se na vás vyřádit). Pěnovým Rollerem promasírujete zbytek těla. Jako celek potom válec funguje jako posilovací kolečko. Dejte si pořádnou „bříšákovou výzvu“ a překážky nemají šanci.
 
„Klasický“ masážní válec – poctivý kus tvrdé hmoty, který nemá s trigger pointy žádné slitování.
Masážní válec Marola
Masážní válec Trendy Marola

Kompresní gumy Flossband

Kolikrát už se vám stalo, že vás namožené nebo potlučené tělo nepustilo do závodu nebo vám narušilo trénink? V takovém případě pomůže Easy Flossing. Omotat, zacvičit, uvolnit a je to. Rozdíl pocítíte již při první aplikaci.
 
K čemu slouží kompresní gumy:
  • pomáhá vstřebat otoky a modřiny
  • urychluje regeneraci
  • zvětšuje rozsah pohybů
  • pomáhá potlačit bolest
  • funguje již při prvním použití
Na některých Spartanech najdete našeho certifikovaného lektora, který kromě flossingu také tejpuje. Zastavte se u něj.

Flossband pro váš lepší pohyb

Kompresní gumu Flossband dodáváme v několika velikostech, délkách i odporech


Krémy a emulze pro sportovce

Naše řada sportovních emulzí a krémů pomáhá jak při tréninku, tak před a po závodech. Vyberte si z pestré nabídky hřejivých a chladivých přípravků nebo krémů usnadňujících regeneraci.



Balanční podložky a čočky

Nestabilní podložky jsou ideální pomůckou při přípravě na Spartan Race. Jsou skladné, levné a efektivní.

Na co se hodí:
  • balancováním na podložce si posílíte vazy v kotnících
  • nestabilní plocha přidává na obtížnosti při klikování, dřepech a jiných cvicích
  • balanční podložky a čočky posilují core a brání vás před zraněními

Balanční podložka Cuatro



Spolehlivé tejpy

O užitečnosti tejpů už určitě víte. Tejpy chrání před zraněním a napomáhají pohybu. V extrémních podmínkách Spartan Race je největší starostí, aby vám vydržely po celý závod. Tejpy tří top značek od Eureka vás rozhodně nezradí.

Vzhledem k tomu, že se závodí v obtížném terénu, přijdou vám vhod i fixní tejpy. Ty vám zpevní kotníky a brání jejich zranění. Schválně se zeptejte "orienťáků", jak jsou účinné. 
Špičkové tejpy pro váš sport
 
Někdo ve Spartanu vidí závod pro blázny, co si něco dokazují, jiný zase obdivuje jejich výkony. Kdo ale neprošel peklem, nepochopí, jak sladké je dorazit do konce závodu. To prostě musíte zažít. My v Eureku vám podáme pomocnou ruku, abyste uspěli co nejlépe.

Související produkty